Prowizja za pośrednictwo w sprzedaży, kupnie, zamianie jest umowna i wynosi do 3% ceny ofertowej, wspólnie uzgodnionej przy podpisywaniu umowy pośrednictwa, plus 23% podatek VAT. Prowizja przy najmie, dzierżawie jest umowna i wynosi maksymalnie jednomiesięczną opłatę czynszową lub dzierżawną, plus 23% podatek VAT.
Do zgłoszenia sprzedaży nieruchomości niezbędne są następujące dokumenty:
- sprzedaż spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu
- dowód osobisty właściciela/li lub inny dokument tożsamości
- karta opisowa lokalu pobrana w biurze nieruchomości
- tytuł własności (przydział lub umowa ze spółdzielnią mieszkaniową o ustanowienie prawa)
- aktualny odpis z księgi wieczystej (jeżeli jest założona)
- zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej (o aktualności tytułu własności i stanie zadłużeń)
- zaświadczenie z wydziału spraw lokalowych o zameldowaniu osób
- sprzedaż wyodrębnionego lokalu (własność)
- dowód osobisty właściciela/li lub inny dokument tożsamości
- karta opisowa lokalu pobrana w biurze nieruchomości
- tytuł własności
- aktualny odpis z księgi wieczystej – nie starszy niż 3 miesiące
- zaświadczenie od właściciela lub administratora o stanie rozliczeń finansowych
- sprzedaż domu oddanego do użytku
- dowód osobisty właściciela/li lub inny dokument tożsamości
- karta opisowa domu pobrana w biurze nieruchomości
- tytuł własności
- wypis z ewidencji gruntów
- aktualny odpis z księgi wieczystej - nie starszy niż 3 miesiące
- jeżeli dom nie został oddany do użytku, dodatkowo:
- pozwolenie na budowę
- dziennik budowy
- oświadczenie inspektora nadzoru
- sprzedaż gruntu
- dowód osobisty właściciela/li lub inny dokument tożsamości
- karta opisowa działki pobrana z biura nieruchomości
- tytuł własności
- wypis i wyrys z rejestru gruntów i mapa sytuacyjno-wysokościowa
- wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
- aktualny odpis z księgi wieczystej - nie starszy niż 3 miesiące